{ Новости Бизнеса } Все будет замечательно...
войти на сайт Бесплатно можно смотреть фильмы онлайн и не забудьте о шаблоны dle на нашем ресурсе бесплатно скачать фильмы c лучшего сайта

П'ять брендів смартфонів, які намагаються заново підкорити ринок / Новое Время

  1. Nokia
  2. Motorola
  3. Alcatel
  4. Blackberry
  5. Philips

Nokia, Motorola, Blackberry та інші колись популярні виробники щосили намагаються повернутися на вершину мобільного ринку. Чи вийде?

«I'll be back», - сказав він і розплавився.

Але як би не старалися продюсери франшизи, вони так і не змогли після Термінатора-2 випустити скільки-небудь придатне продовження. За гучними анонсами слідують пересічні фільми, гірке враження від яких тут же намагаються підсолодити обіцянками чергового продовження.

Це все дивним чином нагадує реінкарнацію брендів мобільних пристроїв, про які піде мова в цій статті.

Поки один з п'яти, здається, нарешті намацав свою нішу, інші чотири розраховують піднятися на п'єдестал успіху по сходах з ностальгії, зрідка витягаючи з рукавів своїх пошарпаних життям Шварценеггеров.

Nokia

Бренд Nokia залишався затребуваним протягом практично всього розквіту мобільних телефонів. Компанія пропонувала проривні і довговічні рішення, за що була улюблена і бізнес-аудиторією, і звичайними користувачами.

Але вихід першого iPhone сплутав карти. В Nokia так і не змогли вибрати собі підходящого партнера. Компанія занадто довго відмовлялася вірити в відсталість Symbian на тлі конкурентів, швидко здалася з власної актуальною і цікавою для свого часу операційною системою Meego (на ній вийшла тільки модель N9) і врешті-решт поставила не на ту коня.

Компанія занадто довго відмовлялася вірити в відсталість Symbian на тлі конкурентів, швидко здалася з власної актуальною і цікавою для свого часу операційною системою Meego (на ній вийшла тільки модель N9) і врешті-решт поставила не на ту коня

Союз з Microsoft, зосередженість виключно на Windows Phone і подальше поглинання смартфонного бізнесу компанії стали його лебединою піснею, незважаючи на те, що в Nokia старанно розвивали власний софт і в цілому прагнули робити цікаві з точки зору дизайну пристрою. В Nokia просто не змогли вчасно зрозуміти, що дизайн в світі сучасних смартфонів грає меншу роль, ніж можливості пристрою.

На тлі драми навколо Nokia і Windows Phone розгорялися чутки - компанія планує випустити Android-смартфон. Вихід відбувся вже після смерті бренду Nokia і повної відмови Microsoft від ринку смартфонів (як ми знаємо, тимчасового ).

У 2016 році Microsoft продала все, що пов'язано з мобільним підрозділом, компаніям FIH Mobile Ltd і HMD Global, і з минулого року на ринку стали з'являтися пристрої під брендом Nokia. Уже з перших анонсів стало очевидно, що за бренд доведеться доплатити, а ось чим пристрої цікаві з точки зору характеристик, поки незрозуміло.

Ми окремо зупинялися на феномен Nokia .

Хоча компанії і вдалося перевершити в продажах в кінці минулого року Google, LG, HTC і ряд інших відомих брендів, з 1% ринку і поки не очевидними перевагами для користувачів компанія може швидко здати і ці позиції. Зате в сегменті «дзвонилок» її стратегія, схоже, виявилася успішною.

Motorola

Доля Motorola в загальних рисах схожа на Nokia. З тією лише різницею, що компанія блищала на п'єдесталі виробника найбажаніших телефонів набагато менше.

По суті, у «моторів», беручи до уваги епохи зародження стільникового зв'язку, в якому компанія зіграла ключову роль, було лише два зіркових моменту на глобальному ринку. Спочатку - в 1990-х, коли мобільні телефони ще були «технологічним дивом», а «розкладачки» Motorola якийсь час були де-факто стандартом телефону як такого. Подивіться голлівудські фільми тих років, буквально кожен раз, коли у героя дзвонить телефон, це виявляється культова Motorola StarTac.

У 2000-х це вдалося повторити з іншого розкладний моделлю - RAZR V3.

Але і цей успіх виявився швидкоплинним.

Але і цей успіх виявився швидкоплинним

Після виходу iPhone в Motorola також не відчули зміни на ринку. Компанія деякий час шукала себе, а потім, як то кажуть, пішла по руках.

Motorola встигла випустити кілька цікавих смартфонів на зорі розвитку Android, які до нашого ринку так і не дійшли, та й в цілому погоди на ринку не зробили.

У 2011 компанія розділилася на дві (комунікаційне обладнання та власне телефони). Телефонне підрозділ Motorola Mobility купив Google за $ 12,5 млрд. Сума на 63% перевищувала ринкову вартість компанії. Але Google насамперед були цікаві патенти, яких у компанії-прародительки стільникового зв'язку було більш ніж достатньо.

На сам бренд великих планів не було. Про це свідчить і той факт, що актуальна на той момент лінійка топових Android-смартфонів Nexus, як і раніше розподілялася між різними виробниками. Motorola випустила лише один з «Нексус» за весь час.

У 2014 році Motorola перейшла під крило Lenovo (сума угоди склала $ 3 млрд).

До моменту покупки у Lenovo непогано йшли справи на рідному ринку і, в цілому, експансія в інші країни йшла досить успішно. Компанії потрібен був американський ринок, але там люблять власних виробників, а у Motorola, крім народної любові, був ключик до сердець операторів і розуміння місцевих каналів продажів.

Тому, за великим рахунком, покупка була вигідна для всіх учасників угоди. Китайці отримали все ще шановний бренд (а вже те, як не втратити і закріпити подібне придбання, в компанії проходили з ноутбуками Thinkpad купленими у IBM). Ну а Google позбулася «валізи без ручки», в Motorola отримали партнера, який непогано розбирається в ринку смартфонів.

Lenovo залишила команду Motorola на ключових позиціях. За кілька років роботи компанія представила кілька більш-менш цікавих моделей (в тому числі і смарт-годин), пережила чехарду з неймінг (Motorola - Moto), позиціонуванням і поділом лінійок власних смартфонів і смартфонів американського виробника.

До 2018 року колись «чемодан без ручки» прийшов з портфоліо цікавих моделей в пізнаваному дизайні (в тому числі двома поколіннями неубіваемий Force) і дійсно працює ідеєю модульного смартфона.

На відміну від Nokia, в Motorola не хваляться перемогою над Google, LG та іншими слабкими гравцями ринку. Однак зі звітів за підсумками року видно, що в 3 і 4 кварталі 2017 позиції бренду були набагато сильніше, ніж у Nokia. За підсумками останнього кварталу минулого року, по думку аналітиків IHS Markit, Xiaomi і Motorola були в принципі єдиними, хто наростив поставки пристроїв.

У зв'язку з цим, по різному сприймаються і новини про те, що Motorola і Nokia воскрешають колись культові моделі телефонів.

Nokia наполегливо тисне на ностальгію, незважаючи на те, що споживачі не дуже активно йдуть на зустріч. Наприклад, відроджена в минулому році Nokia 3310 ледве продається .

Але Nokia все одно взялася реанімувати 8110 (культовий «банан» з першої Матриці) .

Мало хто вірить в успіх звичайного кнопкового телефону в дешевому пластиковому корпусі, віддалено нагадує легендарний телефон, по якому Нео розмовляв з Морфеусом.

Але, з огляду на нинішні успіхи Motorola, реанімація культової «розкладачки» RAZR здається не такою вже згубною ідеєю. Особливо, з урахуванням того, що один з топ-менеджерів компанії натякнув на те, що це відродження відбудеться на тлі нових технологій, наприклад, гнучких екранів.

Alcatel

Бренд мобільних телефонів Alcatel свого часу не встиг запам'ятатися практично нічим, крім того, що він французький.

У 2004 році компанія продала свій мобільний підрозділ разом з командою і розробками китайському гігантові в сфері електроніки - TCL. Можливо, на цьому історію можна було б закінчити і забути, якби не одне «але». Ось уже який рік компанія намагається випустити на ринок killer-пристрій (в Китаї, ряді сусідніх країн і Тихоокеанському регіоні - під рідним брендом, на заморських ринках - під брендом Alcatel ONETOUCH) і зайняти містечко вище.

Як і мобільні телефони, смартфони компанії практично нічим не примітні. Вона грає в нижньому і середньому сегменті, не поспішає з передовими характеристиками і намагається робити упор на дизайн і мультимедійну складову. Усередині пишаються, що в управлінні беруть участь не тільки китайці, а й французи.

Перший Android-смартфон компанія представила в 2013 році. З того ж часу співпрацювала з Mozilla і випускала смартфони на її ОС Firefox (була така свого часу, хоча зараз ніхто вже не пам'ятає, що це), ті користувалися попитом в країнах, що розвиваються. В основному це Латинська Америка.

Частка Alcatel ONETOUCH на ринку зазвичай ховається в сегменті «інші», а помітну частину продажів компанії, як і Nokia, приносять «звонилки». Так, наприклад, в одному з кварталів 2015 року бренду вдалося посісти шосте місце в світі з продажу в обох сегментах, і восьме - в смартфонах і навіть перше місце в РФ. Компанія розраховувала підкорювати ринок ціною, дизайном і старих добрих брендом (що знову відсилає нас до поточної стратегії Nokia), і дістатися таким чином до 3-4 місця в смартфонах. Але як ми пам'ятаємо, стратегія OPPO, Huawei і Xiaomi, які усвідомили, що важливий не тільки мінімальний цінник, але і не мінімальну якість, виявилася більш виграшною.

На даний момент, крім прес-релізів з намірами колишніх років, в пошуковій системі Google неможливо знайти інформацію про частку бренду в світових продажах.

Blackberry

Якщо ви дивувалися з приводу того, навіщо ми так детально розповіли про тернистий шлях не найбільш популярного бренду мобільних пристроїв, то ось відгадка. З 2016 року той же виробник TCL, якому належать права на бренд Alcatel, купив права на розробку Android-смартфонів Blackberry (а до цього ще й на Palm).

На зорі смартфонів компанію любили бізнес-користувачі. Але після виходу iPhone керівництво Blackberry так само не змогло побачити зрушення на ринку і як і раніше давило на те, що корпоративному користувачеві потрібна апаратна клавіатура. І хоча ще кілька років позиції «Єжевичної» компанії залишалися сильні, саме недалекоглядність зіграла не на руку смартфонів бізнесу.

І хоча ще кілька років позиції «Єжевичної» компанії залишалися сильні, саме недалекоглядність зіграла не на руку смартфонів бізнесу

Згодом ринок зім'яв ключова перевага комунікаторів Blackberry - захищене спілкування. Сьогодні необов'язково купувати Blackberry, щоб спілкуватися захищено. Сама компанія пропонує власне Мультиплатформенне рішення корпоративного рівня BES12, яке можна використовувати на будь-який з нині актуальних ОС.

Першим смартфоном, яким повністю займалася компанія TCL, стала модель Blackberry DTEK50. З точки зору дизайну вона поєднала в собі і стиль Blackberry, і типово китайський Android-смартфон (Alcatel Idol 4, якщо бути точним). Чи не занадто компактний, не надто преміальний, не дуже продуктивний, не надто автономний і вмілий по частині фото - приблизно так про нього відгукнулися експерти. Це не зовсім те, що зможе стати масовим в корпоративному сегменті, навіть незважаючи на фірмове секьюрное ПО.

У Blackberry, подібно Nokia, ще є невеликий запас міцності бренду. Значить, у TCL ще є час, щоб зрозуміти, яким має бути якість пристрою в топовом сегменті, але, на жаль, досвіду роботи в ньому у компанії немає.

Philips

На початку двохтисячних Philips звернула на себе увагу лінійкою довгограючих телефонів Xenium (деякі моделі працювали від однієї зарядки по кілька тижнів), хоча більшу частку ринку так і не завоювала.

Але в якийсь момент компанія вирішила змістити фокус бізнесу зі «всього на світі» на медичну техніку, і розпродала підрозділу. Мобільний підрозділ в 2006 році купила китайська компанія China Electronic Corporation, проте воно також не принесло компанії славу ні в сегменті телефонів, ні в сегменті смартфонів.

Сьогодні техніка під цим брендом також оснащується потужними акумуляторами, але з точки зору характеристик і дизайну це все ті ж «пересічні» китайці. Навіть хитромудрі режими енергозбереження, які з'явилися задовго до того, як ця можливість стала частиною Android, не допомогли Philips зайняти помітну частку ринку. Не допомогли і телефони, здатні заряджати інші пристрої. Хоча тривалість роботи смартфона від одного заряду цікавила користувачів завжди, все ж смартфони які нічим, крім автономності, не виділяються завжди залишаться нішевим рішенням.

Читайте також: Без штанів залишаться. П'ять компаній, які зазнають збитків через Apple в 2018 році

Чи вийде?

Бизнес новости © 2016 Мой самый лучший блог!